Tuesday, November 18, 2008

~sempurnakah kita di bumi tuhan?~

Aku terpanggil untuk menulis entry nh, apabila aku melihat telatah sesetengah makhluk allah yg sentiasa berfikiran bhawa mereka sempurna(in and out).1stly, aku nk ngaku ckit, aku masih mempelajari. xbanyak pun yg aku taw..bab idup n agama..aku masih mencari dan mempelajari.jd kesimpulannya aku xla rasa diri aku sempurna..hurm...ada sesetengah gelagat manusia..mengumpat sana, mengumpat cn, xpuas ati sana, xpuas hati cn..kira mcm semua org menganiaya dia..dia la insan lemah yg kononnya dibuli sana sini..tapi, dia sedar x sumthing?semua org tak sempurna..kita berkawan, kenalah terima org lain seadanya dia, bukan kerana kepentingan dia pada kita. setiap org ada caranya sendiri, kita xleh paksa org tu ikut cara kita pulak, desak dia ikut apa yg kita nak..if tak ikut, dia cite lain kat blakang kita..nak semua org bnci org yg tak ikut jalan yg dia soh ikut.kalau seorg xpe, nh semua..jgn anggap if kita ckp blakang org taktaw...again manusia smua xsempurna..kadang-kadang kita kena kaji kenape semua org mula menjauh dari kita..xsalah kdg2 kita cermin diri kita..lg kerap lagi cantiklah sifat yg dapat dibentuk.kepada kwn2 marilah kita ambil masa sedetik menilai diri...menilai diri kita taw...bkan diri org lain..hihihi..

P/s: again-saya tak sempurna (masih mencari dan pelajari)

2 comments:

Anonymous said...

Firman Allah SWT yang bermaksud : Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani. (al-Hujurat: 12)

Anonymous said...

ahli arkeologi ckp..
human is trouble species, coz they have nafsu & keinginan menguasai org lain...

ahli agama cakap..
manusia walau bagaimana kuasa pon tetap hanya seorg hamba pd Tuhan...

ahli muzik cakap..
berkawan biar beribu, bercinta biar satu..

hehe... saje nk mengarut.. selamat hari raya aidil adha
berkorban, pengorbanan, terkorban... semuanya maksud berbeza!!!

h_A

About Me

My photo
~nothin special~Rozita Redzuan~umur 22 tahun~anak ketiga dari 4 org adik beradik~lurve to eat n playing gamez~then?...erm...datz all la~hehehe