Wednesday, September 10, 2008

Bahasa Asing


Pernah tak korang terfikir untuk fasih berbahasa dengan bahasa asing..COurse saya memang mewajibkan saya mengambil bahasa asing sehingga third level dan sy memilih untuk mengambil bahasa France. Ada juga rakan yang mengambil bahasa asing lain seperti mandarin, Japan dan Sepanyol. Sejujurnya, saya takla arif sangat dalam bahasa asing nih. Kadang2 bila sy bertutur, ada sahaja rakan nakal yang tertawa.. he2. Tp saya akan tetap mencuba..Mengapa saya memilih subjek ini?
1. Sebab ianya lebih kurang dengan Bahasa Inggeris, ada present tense, past tense dan ada perkataannya yang sama dengan pertuturan bahasa Inggeris.
2. Sebab film `eifel i`m in love'-romantikkan?hehe
France mempnyai budaya-budaya tersendiri dan negaranya amat unik jika dibandingkan dengan negara-negara lain. Saya berhasrat untuk ke sana suatu hari nanti. Bolehlah saya mengaplikasikan bahasa saya di sana.(if diaorg phm la).hik3..So..korang semua plak nak x cuba pelajari bahasa asing? Erm... apa yer bahasa yang korang ingin pelajari..

3 comments:

sHazBelLe said...

aku pun ske bahasa france..mudah compared to other foreign languages..lg bahasa die cm sgt sweet,bunyi comel je..hehe..
j'adore beaucoup le francais..je voudrais bien y aller..je veux visiter du musee de louvre et de la tour d'eiffel parce que ils sont tres beaux et romantique..
et ita pour toi, bonne chance!:)

Anonymous said...

aku suke bahasa sepanyol and arab..tapi tak berkesempatan nak belajar lg..but i wish i could learn it..

por tu mi amiga..yo te amor..adois!

kiki

Anonymous said...

ello... sje nak menyampuk nie...
nk bg komen semuaa.. hehehe. klu xnk, delete jer, huhu. mulakan dgn yg nie dulu. sje jer nk support ita pye blog... nnt write la story yg best2 lg... berusahalah!!!

foreign language? i like japanese... sayonara!!!

==hafizd ad-DiN==

About Me

My photo
~nothin special~Rozita Redzuan~umur 22 tahun~anak ketiga dari 4 org adik beradik~lurve to eat n playing gamez~then?...erm...datz all la~hehehe